Czy mała firma powinna dbać o swoją pozycję w internecie?

Kategoria: SEO Autor: lbielawski 13 lipca, 2016

Małe firmy często nie są świadome potencjału, który drzemie w kreowaniu obecności w internecie i możliwości jej dostosowania do własnych potrzeb. Nie chcą konkurować z liderami rynku ani portalami skupiającymi oferty od różnych dostawców i nie wiedzą, że wcale nie muszą tego robić.

Wyobraź sobie, że prowadzisz mały sklepik zielarski na obrzeżach dużego miasta. Możesz wejść w szranki z gigantami i przeznaczyć ogromny budżet na to, aby pojawiać się we wszelkich możliwych miejscach i na różne kombinacje topowych słów kluczowych. Ale czy naprawdę tego potrzebujesz? Czy mały sklepik obsługiwany przez jedną osobę powinien dążyć do zbierania zamówień z całego kraju? Tak, jeśli marzysz o rozwoju i masz ku temu możliwości. Najczęściej jednak wcale nie o to chodzi. Dużo korzystniejsze może okazać się zbudowanie obecności marki w najbliższej okolicy. A do tego wystarczy wykorzystać prostsze i tańsze rozwiązania.

Jeśli prowadzisz małą firmę, powinieneś zainteresować się przede wszystkim tym, aby dokładnie określić swoją grupę docelową. Zastanów się, do kogo chcesz docierać ze swoją ofertą. Młode mamy w promieniu 20 km od siedziby czy pracownicy biurowi z najbliższego centrum biznesowego? Sprecyzuj profil swojego potencjalnego klienta, bo to bardzo pomoże Ci w ustaleniu strategii obecności w internecie.

Wykorzystaj pozycjonowanie lokalne, aby małym kosztem docierać do najbardziej wartościowego dla Ciebie ruchu. Odkrywaj też alternatywne sposoby. Przeszukaj grupy na Facebooku, które mogą skupiać osoby potencjalne zainteresowane Twoją ofertą i nawiąż z nimi współpracę. Zadbaj również o widoczność offline. Pewnie, jeśli ktoś będzie mijał Twój szyld w drodze do pracy to i tak nie podjedzie tam specjalnie, aby spisać numer telefonu, gdy będzie chciał skorzystać z usługi. Istnieje jednak ogromna szansa, że widząc tę samą grafikę po wklepaniu zapytania w wyszukiwarce Google – wybierze Twój punkt, bo będzie to coś znajomego.

Obecność w internecie to również ważne potwierdzenie wiarygodności Twojej firmy. Jeśli nie będzie o Tobie żadnej wzmianki w Google, będziesz budził nieufność. Nie musisz od razu budować internetowego imperium, ale zadbaj o podstawy. Stwórz swoją stronę www i fanpage na Facebooku. Dodaj dane kontaktowe i dokładną lokalizację. Napisz, co oferujesz i dlaczego jesteś w tym dobry. Zadbaj o to, żeby przyciągać ludzi z internetu do odwiedzin w Twoim sklepie czy wysyłania zapytań drogą mailową.

Nie chwytaj się wszystkich dostępnych metod, ale zacznij od maksymalnie dwóch-trzech, które będą najrozsądniejszym wyborem dla Twojego biznesu. Skup się na tym, aby sprawdzić, jak to wszystko działa. Nie bój się testowania nowych rozwiązań i cały czas troszcz się o to, żeby być atrakcyjnym nie tylko dla potencjalnych klientów, ale również dla wyszukiwarki Google.

Skomentuj na Facebooku.