SEO w pojęciach, czyli krótki poradnik dla początkujących: meta tagi

Kategoria: Baza wiedzy, SEO Autor: SeoFabryka Styczeń 05, 2017

Twoja strona jest pozycjonowana, a Ty gubisz się w gąszczu niezrozumiałych pojęć? SEO w pojęciach to seria, dzięki której będziesz miał większą świadomość działań firmy pozycjonerskiej. Ruszamy z pierwszą odsłoną naszej nowej serii!

Dziś na ruszt rzucamy pojęcia związane z meta tagami. Co to właściwie jest? Z pewnością spotkał je każdy, choć w niewielkim stopniu miał do czynienia z językiem HTML. Meta tagi umożliwiają ustalenie m.in. tytułu strony, opisu treści, czy słów kluczowych. Ma to nie tylko wartość dla pozycjonowania strony, ale jest pożyteczną czynnością marketingową.

Poniżej przedstawimy dwa najważniejsze meta tagi i jeden, o którym nadal się często słyszy, ale nie ma już zastosowania w procesie pozycjonowania.

Title

To pierwsza treść, z którą zetknie się Twój odbiorca. Title ma więc wartość marketingową. Jego długość ogranicza wyobraźnię i  fantazję, ale warto w tych kilku słowach zawrzeć to, co najważniejsze. Dla procesu pozycjonowania ważne jest, by w meta tagu title zawarte były słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest dana podstrona. Często zalecane jest, w treści, jeśli wystarczy miejsca, umieścić nazwę firmy, markę itd.

Długość title określa się średnio na 65 znaków, jednak jest to zależne od szerokości tekstu. Nie należy przekraczać tej szerokości, ponieważ w rezultacie w wynikach wyszukiwania wyświetli nam się źle wyglądający ucięty tekst.

Meta tag tile opisujemy w kodzie strony w sekcji head w znacznikach: <title></title>

Np.: <title>Hej, to ja! Twój title.</title>

Jak to wygląda w praktyce?

Description

To idealne miejsce, by zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzin Twojej strony. W około 160 znakach warto zawrzeć kwintesencję zawartości danej strony. Warto zamieścić w nim słowa kluczowe i zadbać o całkowitą unikalność treści. Gdzie wyświetla się description? Spójrzcie sami!

A jak wygląda to w kodzie strony?

<meta name=”description” content=”Hej! To ja, description!” />

Keywords

Jeszcze kilka lat temu keywords służyły jako drogowskazy, które pokazują Google drogę do Twojej strony. Dziś nie mają zupełnie żadnego znaczenia dla procesu pozycjonowania. Ich uzupełnianie nie jest więc konieczne.