Kiedy możesz pozwolić sobie na brak pozycjonowania?

Kategoria: SEO Autor: lbielawski 01 czerwca, 2016

Ile razy w ciągu ostatniej godziny korzystałeś z Google? A czy pamiętasz swój ostatni cały dzień BEZ Google? Prawie 97% polskich internautów korzysta z tej wyszukiwarki. To potęga, wobec której ciężko przejść obojętnie.

Wyświetlanie się na liście organicznych wyników to najprostsza droga na dotarcie do osób, które możesz zainteresować swoim produktem lub usługą. Kliknięcie w odnośnik do Twojej strony internetowej to wystawienie na tacy potencjalnej sprzedaży. Tylko od Ciebie zależy, czy wykorzystasz tę szansę.

Na brak pozycjonowania w wyszukiwarce Google możesz pozwolić sobie w trzech sytuacjach.

Po pierwsze, jeśli zaspokajasz naprawdę unikalną potrzebę i nie robi tego absolutnie nikt inny. Jednak, czy w dzisiejszym świecie jest to w ogóle możliwe? Mówi się, że jeśli właśnie wpadłeś na jakiś genialny pomysł to powinieneś się pospieszyć, ponieważ ktoś inny już nad nim pracuje. Albo przynajmniej o nim pisze i jednocześnie jest Twoją konkurencją w wynikach wyszukiwania.

Po drugie, jeśli wyrobiłeś sobie znaną markę i pod jej nazwą nie kryje się nikt inny. W tej sytuacji trafiasz jednak wyłącznie do ludzi, którzy Cię kojarzą. Do tych, którzy zobaczą Cię w płatnej reklamie, na branżowym blogu czy po prostu natkną się na Ciebie w innym miejscu. Nie oszukujmy się, nie jesteś jak Coca-Cola. Nie jesteś rozpoznawalny na całym świecie. Dlaczego więc już na starcie masz pozbawiać się szansy dotarcia do osób, które szukają zaspokojenia swojej potrzeby i rozwiązania problemu, a nie konkretnie Twojej marki?

Po trzecie, na brak pozycjonowania możesz pozwolić sobie również wtedy, kiedy nie interesuje Cię rozwój Twojej firmy i tak naprawdę nie chcesz zdobywać większej liczby klientów. Jeśli wystarcza Ci to, co masz – śmiało możesz się zatrzymać. Przygotuj się jednak na to, że Twoi klienci mogą nie podzielać tych poglądów. I w pewnym momencie zrezygnują lub, co gorsza, odejdą do konkurencji. Co wtedy zrobisz? Czy jesteś przygotowany na szybkie akcje, które pozwolą Ci zachować stabilną sytuację w kryzysowym momencie?

Jeśli cenisz sobie bezpieczeństwo i dywersyfikację źródeł, z których napływają do Ciebie klienci – nie ignoruj swojej obecności w wyszukiwarce Google. Gdy zaczniesz nad nią pracować już na samym początku działalności, łatwiej Ci będzie osiągnąć wysokie i stabilne pozycje. A to już prosta droga do wzmożonego ruchu i świetnej liczby nawiązywanych transakcji!

Skomentuj na Facebooku.