Czy wysoka pozycja w Google pozwoli Ci spocząć na laurach?

Kategoria: Google, SEO Autor: lbielawski 15 czerwca, 2016

Czy będąc na szczycie wyszukiwarki Google możesz sobie odpuścić, a wszystko już samo dobrze się potoczy? Cóż, niestety nie. Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania to generator rozmaitych testów, problemów i spraw do dopilnowania.

Dobrze wypozycjonowana strona internetowa to świetny początek dla Twoich działań. Gdy znajdziesz się w czubie – będziesz miał więcej pracy. Trafi do Ciebie fajny, wartościowy ruch, pojawią się nowe okazje sprzedażowe. Musisz jednak być przygotowany na tę falę. Jeśli zawalisz obsługę klienta i nie będziesz pielęgnował już nawiązanych relacji, nie zbudujesz pozytywnej marki.

W takiej sytuacji pierwsza pozycja w Google może stać się dla Ciebie przekleństwem, bo obok odnośnika do Twojej strony www zaczną pojawiać się niewybredne opinie od zawiedzionych klientów. Nie każdy biznes jest w stanie je udźwignąć.

Zanim przeskoczysz z siódmej strony wyników do pierwszej trójki, daj sobie czas. I sprawdź w praktyce, jak sobie z tym wszystkim poradzisz. Dobrym sposobem na przetestowanie siebie i zespołu jest mocna i określona w czasie kampania Google Ads. Przebij się na szczyt z popularnymi frazami i zobacz, czy podołasz temu wyzwaniu. Jeśli tak – super! Ale jeśli coś po drodze szwankuje, postaraj się dokładnie zdiagnozować problem. Zidentyfikuj ten odcinek podróży klienta, do którego musisz się bardziej przyłożyć. Może potrzebujesz dodatkowej osoby do odbierania telefonów i odpisywania na maile, a może nie udaje Ci się na czas zrealizować już ustalonych działań? Gdy będziesz wiedział, co się dzieje, łatwiej poradzisz sobie następnym razem. W odpowiednim czasie mocniej dokręcisz śrubkę i cała maszyneria będzie funkcjonować prawidłowo. A Ty poczujesz się bezpiecznie i pewnie.

Pozycjonowanie nie jest lekiem na całe zło. Wysoka pozycja w Google pomoże Ci zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki i zasięg docierania do potencjalnych klientów. Jednak Twoim zadaniem będzie zaopiekowanie się nimi i dostarczenie konkretnej oferty dopasowanej do ich potrzeb i oczekiwań oraz zapewnienie miłych wrażeń z kontaktu z Twoją firmą.

Pamiętaj też, że pozycjonowanie to proces ciągły. Musisz cały czas dbać o to, aby Twoja strona nie spadła ze szczytu. Tak samo, jak dbasz o swoich klientów i starasz się, aby nie odeszli do konkurencji.

Skomentuj na Facebooku.