Google bierze pod lupę tzw. strony przejściowe

Kategoria: Aktualności, SEO Autor: SeoFabryka Listopad 02, 2015

Google w połowie marca ogłosiło kolejny update algorytmu. Tym razem atak wymierzony jest w tzw. strony przejściowe (doorway pages). Nieoficjalna i niepotwierdzona data wprowadzenia nowego algorytmu planowana jest na 21 kwietnia, wraz z aktualizacją „mobile-friends”.

Jak Google definiuje strony przejściowe?

Na kartach pomocy Google nakreśliło następującą definicję tzw. doorway pages:

„Strony przejściowe to witryny lub strony, które utworzono po to, by zajmowały wysokie pozycje w konkretnych wynikach wyszukiwania. Są one szkodliwe dla użytkowników, ponieważ mogą powodować wyświetlanie wielu podobnych stron w wynikach wyszukiwania, z których każdy prowadzi tak naprawdę w to samo miejsce. Mogą też prowadzić użytkowników do stron pośrednich, które nie są tak przydatne jak lokalizacja docelowa.”.

Google uznaje strony przejściowe jako mało wartościowe i wprowadzające w błąd wielu użytkowników. Choć doorway pages swoje lata świetności mają już za sobą, nadal wiele podobnych stron mocno trzyma się w internetowych rankingach.

Cienkie granice definicji

Nadal nie wiadomo jak boty będą interpretowały strony przejściowe. Specjaliści zastanawiają się, czy na ogień pójdą tylko witryny stojące wysoko w rankingach oraz czy aktualizacja algorytmu obejmie także podstrony kategorii. Od tego jak restrykcyjne będą ustalenia Google zależy przyszłość wielu witryn.

Źródło: https://support.google.com/webmasters/answer/2721311?hl=pl