Dlaczego walka o ogólne frazy nie zawsze się opłaca?

Kategoria: Google, SEO Autor: lbielawski 17 sierpnia, 2016

Dojrzałeś już do decyzji o pozycjonowaniu swojej strony www? Gratulacje! To pierwszy krok do zwiększenia widoczności Twojej firmy w wyszukiwarce Google i zdobycia większej liczby klientów. Nie spoczywaj jednak na laurach, bo teraz czekają Cię ważne decyzje do podjęcia.

Przede wszystkim: musisz wybrać frazy, na które chcesz pozycjonować swoją stronę. Pewnie od razu nasuwają Ci się na myśl te najbardziej popularne. Radca prawny, salon kosmetyczny, sklep internetowy. Miło byłoby widzieć swoją stronę na szczycie wyszukiwarki po wklepaniu do niej takich haseł, prawda? Nie zawsze mają one jednak biznesowe uzasadnienie. Ba, czasem w ogóle go nie mają.

Wyobraź sobie, że prowadzisz warsztat samochodowy w Krakowie. Ogromny wysiłek i budżet mogą doprowadzić Cię do samego topu na frazę “warsztat samochodowy”. Ale… ile z osób, które wystukają właśnie taki skromny zestaw słów będzie z Krakowa i okolic? 5% byłoby świetnym wynikiem, a to jasno pokazuje, że w 95% przypadków będziesz wyświetlał się w topie zupełnie niepotrzebnie. Osoby np. z Pomorza nie będą zainteresowane Twoimi usługami. Jeśli wejdą na Twoją stronę to tylko na chwilę, uciekną pół sekundy po zobaczeniu Twojego adresu. Tym samym zwiększą skalę szybkich wyjść ze strony, co będzie niekorzystnie wpływać na wiarygodność Twojej domeny.

Im bardziej ogólną frazę wybierzesz, tym więcej konkurentów będziesz musiał pokonać. Prawdopodobnie będziesz musiał podjąć walkę również z gigantami, którzy dysponują zdecydowanie większym budżetem, a jednocześnie startują z o wiele wyższej pozycji.

Bardzo często wybór 10 mniej popularnych fraz jest lepszym wyborem niż rzucanie wszystkich sił na tę jedną ogólną. Nie możesz myśleć wyłącznie kategoriami marzeń i prestiżu. Twoim celem powinno być przede wszystkim jak najbardziej skuteczne dotarcie do zainteresowanych klientów. Przed przystąpieniem do działań związanych z pozycjonowaniem warto zrobić porządną analizę ruchu na stronie, sprawdzić skąd tak naprawdę biorą się Twoi odwiedzający i sprecyzować grupę docelową. Może się okazać, że “malowanie paznokci techniką ombre katowice” będzie się zdecydowanie bardziej opłacać niż “piękne paznokcie”.