ŁADOWANIE...

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne przeznaczone jest dla mniejszych firm, które działają wyłącznie w określonym obszarze, niedaleko miejsca siedziby firmy. Może to być sklep stacjonarny, lokal usługowy lub firma świadcząca usługi na danym obszarze. Pozycjonowanie lokalne powinno skupiać się przede wszystkim na 3 głównych obszarach:

  • frazy lokalne
  • frazy ogólne w danej lokalizacji
  • wyniki w mapach Google

Omówmy po kolei wszystkie rodzaje fraz na przykładach, aby lepiej zrozumieć w jaki sposób małe firmy mogą zwiększyć swoją widoczność w wynikach organicznych.

Frazy lokalne

Jako frazy lokalne rozumiemy zapytania w modelu „słowo kluczowe + lokalizacja”. Przykładem może być zapytanie „elektryk Gdynia”.

Zapytanie jasno sugeruje co użytkownik chce znaleźć. Wyniki bez map oraz wyników płatnych prezentują się następująco :

Jak widać Google prezentuje wyniki, które pozwalają odnaleźć osobę lub firmę, która jest w stanie wykonać daną usługę. Są to strony elektryków lub serwisy ogłoszeniowe agregujące firmy z danej lokalizacji. Rezultaty nie są niczym zaskakującym. Co jednak stanie się gdy nie wpiszemy miasta, które nas interesuje?

Frazy ogólne w danej lokalizacji

Przy wpisaniu tej samej frazy „elektryk” bez miasta Gdynia wyniki są następujące:

Na zrzucie ekranu widać, że aż 8 z 10 wyników jest lokalnych, właściwych dla miejsca wyszukiwania. Różnią się one od poprzedniego zapytania jednak w dużej mierze odpowiadają na to samo zapytanie. Jak to się dzieje? Google standardowo rozpoznaje naszą lokalizację co możemy zobaczyć na samym dole strony.

Tym samym dopasowuje zapytanie ogólne do naszej lokalizacji. Będąc w Gdyni nie będziemy szukać elektryka z Wrocławia lub Warszawy. Znacznie to ułatwia szanse małym firmom na znalezienie się na pierwszej stronie w Google.

Wyniki z map – Google Moja Firma

Przy praktycznie każdym zapytaniu lokalnym widać również wyniki z map. Wskazują one na lokalizacje firm oferujących daną usługę.

W mapach można najczęściej odnaleźć takie dane jak:

  • adres,
  • nr telefonu,
  • stronę internetową firmy,
  • godziny otwarcia,
  • opinie.

Znalezienie się w mapach w wynikach organicznych jest bardzo skutecznym sposobem na dotarcie do swoich Klientów. Zwłaszcza użytkownicy telefonów komórkowych otrzymują prosty sposób na szybkie wybranie numeru zawartego w mapie lub wyznaczenia trasy w swojej nawigacji w telefonie.

Zalety pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne ma kilka niewątpliwych zalet:

  • jest tańsze,
  • pozwala dotrzeć do wąskiej grupy docelowej,
  • dostajesz więcej szans na zwiększenie swojej widoczności.

Dla osób, które nie posiadają dużych środków na promocję pozycjonowanie lokalne wydaje się idealnym rozwiązaniem. Promujemy się tylko w naszym sąsiedztwie co znacząco ogranicza konkurencje, a tym samym kwoty, które możemy przeznaczyć na pozycjonowanie. Wyobraź sobie na przykład konieczność rywalizacji z tysiącami elektryków w całej Polsce! Byłoby to bardzo trudne i prawdopodobnie nieopłacalne.