5 sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie linków

Kategoria: SEO Autor: lbielawski 05 lutego, 2016

Obecnie, dobrze wypozycjonowany serwis w Internecie musi opierać się o naturalne linki. Jak je zdobyć? Przedstawiamy 5 sprawdzonych i skutecznych sposobów. Przetestuj je na swojej stronie!

1.Fora Internetowe

To stara praktyka. Od wielu lat pozycjonerzy stosują tę prostą metodę. Powód jest bardzo prosty: skuteczność. Może się zdarzyć, że dobra lista for internetowych umożliwi wypozycjonowanie fraz bez pomocy linków z innych źródeł. To użyteczne miejsce do zdobywania odnośników, informacje można tam umieszczać w odniesieniu do toczonej w danym czasie dyskusji. A co najbardziej wartościowe: możemy swobodnie umieszczać linki do konkretnych podstron. Warto pamiętać, by szukać for internetowych tematycznie związanych z naszą stroną internetową.

 

  1. Broken links – linki niedziałające

To czasochłonna, żmudna i trudna metoda, ale opłaca się zainwestować w nią czas i siły, bo jest bardzo skuteczna. Stwórz listę stron, na których chcesz zamieścić linki do swojej witryny. Przy pomocy odpowiedniego narzędzia (np. Xenu Link Sleuth, BookmarkletaSImple Google Results) przeskanuj te strony, w poszukiwaniu wygasłych już linków (czyli tych, prowadzących do już nieistniejących stron internetowych). Wykorzystaj furtkę – napisz do właściciela witryny i zaproponuj dodanie nowego odnośnika  prowadzącego do wygasłej już domeny.

 

  1. Analiza konkurencji

Trzymaj przyjaciół blisko, wrogów jeszcze bliżej. To przysłowie obowiązuje również w świecie SEO. Podglądaj linki konkurencji, kiedy tylko to możliwe. Sprawdź ile odnośników anchorowych czy brandowych mają inne serwisy, skąd linkują, jakiej jakości są to linki. Dzięki temu w prosty sposób poznasz nazwy domen, na których istnieje możliwość umieszczania linków.

 

  1. Wtyczki WordPress

Do działań na tym polu niezbędny będzie programista. Masz jakiegoś w swoim otoczeniu? Jeśli nie, zawsze można to komuś zlecić. Wartościowe wtyczki do tego systemu są bardzo często pobierane przez użytkowników WordPressa. Często też są instalowane, aby ulepszyć funkcjonalność bloga i serwisu. Skorzystaj z tego i umieść w kodzie wtyczki linki do Twojej witryny jako informację o źródle powstania wtyczki. Żeby Google i osoby pobierające wtyczkę, nie uznały Cię za spamera – dodaj jedynie URL swojej witryny.

 

  1. Social Media

Dzisiejszy Internet to social media. Portale społecznościowe mają miliony użytkowników. Każdy z nas ma dzisiaj konto na Google Plus, Facebooku czy Pintereście. Dodawaj więc linki w miejscach, gdzie toczy się dyskusja. Możesz też skupić się na promowaniu swojej witryny, co w efekcie doprowadzi do zwiększenia ilości naturalnych odnośników.

 

Według algorytmów Google właśnie linki stanowią kluczowy czynnik wpływający na ranking stron internetowych w wyszukiwarkach organicznych. Warto o tym pamiętać i dbać o to, by Google zawsze o Tobie pamiętał.

 

Źródło: Magazyn Online Marketing, Adam Wiatkowski  „Off Site w Praktyce”