SEO w pojęciach, czyli krótki poradnik dla początkujących: narzędzia

Kategoria: Baza wiedzy, SEO Autor: lbielawski 03 lutego, 2017

Dziś przedstawimy Wam kilka narzędzi, które pomagają nie tylko pozycjonować stronę, ale także poznać konkurencję oraz wybrać najlepsze słowa kluczowe, dzięki którym Wasza strona trafi wprost w ręce klientów.

Google Analytics

To narzędzie przedstawiające bardzo szczegółowe statystyki, dotyczące naszej strony. Pozwala na analizę ruchu na witrynie. Program jest całkowicie darmowy i bardzo przydatny w procesie pozycjonowania stron. Google Analytics zbiera informacje na temat użytkowników odwiedzających naszą witrynę:
• sprawdza jak do nas trafili
• pokazuje z jakiego miejsca na świecie się logowali
• prezentuje z jakiego korzystali oprogramowania
• sprawdza ile czasu spędzili na naszej stronie oraz jakie ruchy wykonywali
Poprawna interpretacja takich wyników pozwala nie tylko wykluczyć błędy, ale także zbudować atrakcyjną i prawidłowo zoptymalizowaną stronę dla potencjalnych klientów.

Google Search Console


To podstawowe narzędzie SEO, bez którego badanie wyników pozycjonowania byłby praktycznie niemożliwe. GSC jest bezpłatną usługą, sprezentowaną od wujka Google, która przedstawia nam wszelkie statystyki. Narzędzie pozwala monitorować naszą stronę w wynikach wyszukiwarki Google. Dzięki GSC Google zyskuje pełny dostęp do zawartości witryny, a przez to umożliwia osiągnięcie maksymalnej skuteczności w pozycjonowaniu. Ponadto możliwe jest usuwanie odpowiedniej zawartości z wyników wyszukiwania oraz przesyłanie nowych treści, by następnie zaindeksować je.
Dzięki Google Search Console dowiemy się:
• czy konkretne zapytania zwiększają ruch na stronie
• jakie zapytania sprawiły, że użytkownik zawędrował na Twoją witrynę
• jakie strony kierują wprost do Twojej witryny
• jak działa wyszukiwanie na urządzeniach przenośnych
• czy w rozszerzonych wynikach wyszukiwania widoczne są informacje kontaktowe, ceny, czy wydarzenia z życia firmy
Dzięki tym informacjom można ustalić bardzo konkretny plan działania.

Planer słów Ads

To kolejne bezpłatne narzędzie na liście Google. Służy do wybrania najbardziej efektownych słów kluczowych, dzięki którym potencjalny klient bez problemu trafi na Twoją stronę. To niekwestionowany fundament skutecznej kampanii.

SEMSTORM


To także narzędzie do porównywania słów kluczowych. Pomaga sprawdzić z których fraz generowany jest największy ruch oraz jaka jest konkurencyjność słów kluczowych. SEMSTORM można połączyć z Google Analytics, zyskując kompleksowe narzędzie.

Ubersuggest


Kolejnym narzędziem, które podpowie nam najpopularniejsze słowa kluczowe jest Ubersuggest. Program działa podobnie, jak sugestie w wyszukiwarce Google. Wpisując dane słowo kluczowe możemy uzyskać podobne, które są często wybierane przez użytkowników.

Answer The Public


Ponieważ wybór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważny, warto używać różnych narzędzi do ustalania fraz. Kolejnym na naszej liście jest Answer the public. To bardzo prosty program, który pokazuje nam propozycje pytań związanych z naszym słowem kluczowym.

Dzięki tego typu ułatwieniom pozycjonowanie może być nie tylko wygodniejsze, ale przede wszystkim skuteczniejsze!