Google Ads

Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy firmy Google, który pozwala szybko dotrzeć do użytkownika docelowego. Jest to obecnie najbardziej rozbudowany oraz najpowszechniej stosowany system reklamowy w Internecie. Oferuje szereg możliwości i dzięki swojemu zasięgowi pozwala każdemu reklamodawcy wybrać najodpowiedniejszą formę reklamy.

W Google Ads możemy wybrać spośród kilku głównych rodzajów promocji:

  • reklamy w sieci wyszukiwania,
  • reklamy w sieci reklamowej,
  • zakupy Google,
  • reklamy wideo,
  • kampanie promujące aplikacje.

Korzyści z kampanii reklamowych w Google

Kampanie reklamowe z wykorzystaniem Google Ads cechują się wieloma zaletami co czyni je jedną z najlepszych form promocji w Internecie. Główne pozytywy płynące z jej użycia to:

  • szybkie efekty – reklamy w Google Ads można uruchomić praktycznie błyskawicznie. Po skonfigurowaniu kampanii i zasileniu konta można w ciągu kilku minut zwiększyć swoją widoczność.
  • wybór najlepszej formy – dla każdego typu strony internetowej można wybrać odpowiedni typ kampanii. Nieważne czy chcesz zwiększyć ruch, promować wizerunek marki czy zwiększyć sprzedaż w sklepie znajdziesz odpowiednie narzędzie, które można w tym celu wykorzystać,
  • powszechność – niezależnie od tego jak duży masz biznes możesz wykorzystać Google Ads. Mniejsza firma to mniejsza konkurencja, a za tym niższe kwoty jakie musisz wydać.
  • analiza – w panelu Google Ads otrzymasz wiele statystyk, które pozwolą Ci zmierzyć skuteczność Twojej kampanii. Po połączeniu konta z Google Analytics możliwości są jeszcze większe. Dzięki temu wiesz czy Twoje pieniądze zostały zainwestowane prawidłowo i w razie konieczności wprowadzić zmiany,
  • synergia z pozycjonowaniem – przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem strony możesz zmierzyć skuteczność słów kluczowych, które chcesz promować. Dzięki temu nie tracisz cennego czasu na promowanie w wynikach organicznych tych, które nie przyniosą korzyści. Pozycjonujesz już stronę? Google Ads skutecznie uzupełni Twoje działania.

Jaki jest koszt promocji w Google Ads?

W Google Ads budżet określasz Ty ile chcesz przeznaczyć na reklamę. Fundusze wydajesz na kampanie na Twoim koncie. Najpopularniejszym sposobem rozliczenia jest reklama typu Pay Per Click (PPC), w której płacisz jedynie za kliknięcia w Twoje reklamy. Posiada on wiele zalet:

  • wiesz, że Twoja reklama dotarła do odbiorcy,
  • możesz sprawdzić zachowanie użytkownika i sprawdzić zwrot z reklamy,
  • możesz zmierzyć jakie reklamy generują więcej kliknięć i odpowiednio je zoptymalizować.

Innymi, mniej popularnymi modelami są:

  • CPV (Cost Per View) – w przypadku reklamy wideo, opłata za jej wyświetlenie,
  • CPA (Cost Per Action) – opłata za wykonanie akcji,
  • CPM (Cost Per MIlle) – opłata za tysiąc wyświetleń reklamy, stosowane głównie w sieci reklamowej.