Dlaczego Google nie lubi Twojej strony?

Kategoria: Google, SEO Autor: SeoFabryka Listopad 06, 2015

Przedstawiamy 6 błędów, popełnianych w branży SEO.

Błądzić jest rzeczą ludzką. Nawet ci najbardziej zaawansowani specjaliści od SEO popełniają błędy. Przeczytaj, jakie są najpopularniejsze słabości pozycjonerów stron i raz na zawsze wyeliminuj je ze swoich działań marketingowych. Unikając tych błędów, gwarantujesz swojej stronie dobrą pozycję w wyszukiwarce i wiele unikalnych wyświetleń, a co za tym idzie – satysfakcje i zasłużony zysk!

Brak wartościowej treści

W 1996 Bill Gates opublikował artykuł o swojej wizji zarabiana w Internecie o nazwie „Content is King”. Początkowo było to jedynie hasło, niewiele mające wspólnego z rzeczywistością Internetu. Z każdym rokiem zyskiwało jednak na znaczeniu. Dzisiaj, za sprawą stale postępującego wzrostu świadomości użytkowników oraz dostosowujących się do ich potrzeb algorytmów wyszukiwarek internetowych, z pełną świadomością możemy powiedzieć: „content is king”.
Internet jest przepełniony treściami zarówno tekstowymi, graficznymi, jak i video. W tym zalewie informacji łatwo dojść do wniosku, że „wszystko już było”, a powtarzalność tematów publikacji nuży i zniechęca. Z tego właśnie powodu zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki mocno doceniają i promują nowe unikatowe treści. Jeśli chcemy więc zaistnieć w Internecie i przebić się do świadomości jego użytkowników, musimy zakasać rękawy, zaprząc umysł do pracy i stworzyć zawartość, która będzie niepowtarzalna. Szczególnie w dobie sprzedaży produktów za pomocą drop shoppingu dodanie czegoś więcej od siebie, niż skopiowanie opisu producenta, zostanie docenione przez wyszukiwarki internetowe.

Twoja strona jest niepopularna

Popularność strony internetowej nie różni się znacznie od popularności stacjonarnych oddziałów firmy. Jeśli otworzymy cukiernię na przysłowiowym środku pola, nie możemy liczyć na kolejki ustawiające się za naszymi ciastkami, niezależnie od tego jak pyszne by nie były. Potrzebujemy zarówno sprawnej możliwości dotarcia do naszego sklepu internetowego, jak i dobrej reklamy. W Internecie rolę dróg spełniają linki prowadzące do naszej strony, a szyldów reklamowych – wpisy na blogach i forach, z których nasi potencjalni klienci mają szansą dowiedzieć się o naszym istnieniu.
Jeśli chcemy rzeczywiście zaistnieć w Internecie i pozyskać tą drogą klientów, powinniśmy zaplanować działania:
link buildingu – inaczej linkowania, czyli zdobywania linków prowadzących do strony w celu zwiększenia jej pozycji w wyszukiwarce
content marketingu – czyli pozyskania uwagi i interakcji z odbiorcą poprzez wartościowe treści
marketingu szeptanego – polegającego na dyskusji w internecie, jednocześnie przekazując informacje o danym produkcie lub usłudze
Dzięki tym działaniom damy szansę potencjalnym klientom i użytkownikom na znalezienie nas, a sobie na zwiększenie zysków.

Strona ładuje się za wolno

Wszyscy wiemy, że czas to pieniądz. Nikt nie lubi korzystać ze stron które ładują się w nieskończoność. To nuży i odstrasza potencjalnych klientów. Powinniśmy więc zainwestować w to, aby maksymalnie przyspieszyć działanie naszej witryny.
Elementy, które znacząco spowalniają czas ładowania to pliki JavaScript (*.js) i pliki graficzne (*.png, *.jpg,*.gif). Jeżeli na stronie masz ich za dużo (kilkadziesiąt) lub strona wykorzystuje je w sposób niewłaściwy. Częstym problemem ilustrujących niewłaściwe wykorzystanie jest nieprzeskalowanie obrazów. Rozwiązanie tej kwestii jest bardzo proste: należy scalić wszystkie swoje arkusze stylów w zewnętrzny plik i umieść go w sekcji <head> swojej strony. Zastosowanie się do tych prostych porad z pewnością spowoduje skrócenie ładowania się Twojej witryny. Kolejna rzecz to zadbanie o dobry, szybki, funkcjonalny hosting. Z tym aspektem, z pewnością warto zwrócić się do profesjonalnej firmy zewnętrznej która pomoże nam wybrać odpowiednią firmę hostingowi.
W zwiększaniu szybkości naszej strony pomoże może nam pomóc niezawodny Google. Opracował narzędzie, które przeanalizuje Twoją stronę internetową, wskaże Ci co musisz poprawić, wskaże sugestie i podpowie jak rozwiązać dane problemy.

Nienaturalne słowa kluczowe

Naukowcy szacują, że obecnie na świecie używanych jest około 7 tysięcy języków. Sam język polski zawiera około 130 tysięcy słów. Porzuciliśmy znaną z prostoty mowę naszych prehistorycznych przodków na rzecz skomplikowanych systemów językowych, które umożliwiają w sposób dokładny wyrazić to, co chcemy. Właściwie dobrane słowa pozwalają w lepszy sposób określać nasze potrzeby, odczucia w codziennych stosunkach z innymi ludźmi.
Wchodząc do kawiarni i pytając baristę co dziś nam poleci, nie spodziewamy się usłyszeć odpowiedzi: „Kawę”. Identycznie sytuacja wygląda w Internecie, na naszych witrynach. Dobór odpowiednich słów, dokładnie opisujących nasze produkty lub usługi, jest kluczem do porozumienia się z potencjalnym klientem. Osoba szukająca czerwonej torebki kuferka raczej nie trafi na naszą stronę, jeżeli w naszym sklepie obok zdjęcia znajdzie się tytuł „Torebka kuf. model red4820”, gdyż to nie są słowa opisujące produkt w taki sposób, jaki nazwie go szukający klient.
W codziennych kontaktach barwa naszego głosu i mowa ciała nieustannie zmieniają się, tworząc ekspresję – nieodzowny element właściwego odbierania naszych emocji. Nikt nie mówi cały czas jednostajnym głosem w stałym rytmie – spowodowałoby to co najmniej senność u odbiorcy. Również w Internecie, na naszych stronach, przekaz treści powinien zawierać pewną ekspresję, ułatwić użytkownikowi odróżnić fragmenty istotne od tych mniej ważnych. Nie bójmy się wiec korzystać z pogrubień, wypunktowań czy nawet kolorowych czcionek. Pozwolą one na bardziej przystępny odbiór tego, co chcemy przekazać na stronie.

Źle skonstruowana strona

Tworząc stronę internetową nie powinniśmy zapominać o właściwym zaprojektowaniu jej architektury. Należy zadbać, aby dla użytkownika, który odwiedził nas po raz pierwszy poruszanie się po witrynie było intuicyjne i niemal oczywiste. Jeśli nasz potencjalny klient nie znajdzie poszukiwanej informacji w miejscu, w którym spodziewał się ją zastać, to uzna, że tego w naszej ofercie nie ma wcale.
Kiedy odwiedzimy hipermarket z zamiarem zakupu ziemniaków i nie będzie ich w dziale z warzywami, raczej nie skierujemy się do działu z kwiatami, by zobaczyć czy przypadkiem ktoś nie zostawił tam palety. Dlatego warto elementy stałe witryny internetowej, jak strona główna, kontakt czy cennik umieszczać w centralnym, najlepiej górnym menu – czyli tam gdzie wszyscy spodziewają się je znaleźć. Z kolei usługi lub produkty powinny być posortowane w kategorie, które nie budzą wątpliwości. Jeśli mamy problem z klasyfikacją kategorii, do której należy przypisać konkretną usługę lub produkt, gdyż pasują do dwóch – przypiszmy je do obu. To nic innego, jak dodatkowe drzwi, którymi można wejść do tego samego pomieszczenia.

Nie działaj bezmyślnie!

Człowiek uczy się na błędach, lecz niestety w wielu przypadkach mogą one naprawdę słono kosztować. Kluczową rolą jest przede wszystkim przygotowanie przemyślanej strategii i przeprowadzenie kompleksowego audytu strony.  Jeśli nie masz doświadczenia w kwestii przeprowadzania strategii – nie łudź się, że będziesz w stanie stworzyć przemyślaną koncepcję. Nie każdy z nas jest przecież Napoleonem. Czasami warto zwrócić się do specjalisty, aby razem wypracować rozwiązania, które przyniosą długo wyczekiwane korzyści i efekt. Mówiąc obrazowo: pozycjoner przypomina stratega. Doskonale wie, że choćby najmniejszy błąd, może zaprzepaścić nawet najbardziej intensywne starania. Ale tu z pomocą przychodzi nasz poradnik. Wystrzegając się wymienionych błędów, już po krótkim czasie zauważymy stabilne i długotrwałe efekty.

Do dzieła!