Czy warto inwestować w pozycjonowanie już na starcie?

Kategoria: SEO Autor: lbielawski 29 czerwca, 2016

Kiedy ruszasz z nowym biznesem, Twoja codzienna lista zadań pęka w szwach, a kolejka spraw do załatwienia zdaje się w ogóle nie mieć końca. To normalne. Gdy do tego spisu dołożysz kontakt z klientami i realizację zleceń, będzie ciężko. Ale ciężka praca to droga do ogromnej satysfakcji i wolności. Myślę, że już o tym wiesz.

Byłoby idealnie, gdybyś od samego początku potrafił grupować swoje zadania pod kątem priorytetów. Które sprawy warto załatwić na samym początku, bo przyniosą szybkie efekty? Które powinieneś zlecić na zewnątrz, bo sam nie osiągniesz oszałamiających rezultatów? A co może trochę poczekać? To tylko przykładowy podział. Postaraj się wypracować własny, w oparciu o swoje umiejętności, doświadczenie i branżę, w której działasz.

Czy pozycjonowanie jest sprawą, w którą warto włożyć energię już na starcie biznesu? Tak, zdecydowanie. Ba, dobrze byłoby pomyśleć o tym nawet przed startem! Już w fazie projektowania strony internetowej swojego przedsięwzięcia powinieneś myśleć o ulokowaniu się na szczycie wyszukiwarki Google. Umiejętnie dobrana struktura, rozmieszczenie tekstów i słów kluczowych, wykorzystanie dobrze opisanych zdjęć. To tylko podstawy, które wzmocnią możliwość szybkiego dotarcia do wysokiej pozycji na liście wyszukiwań. Fajny start pozwoli Ci zacząć poziom wyżej niż inni i ułatwi późniejsze decyzje.

Na początku działalności na pewno będziesz eksperymentował. Twój projekt nie okaże się od razu żyłą złota, nie miej co do tego wątpliwości. Będziesz musiał weryfikować swoje pomysły i poddawać je ocenie klientów. Różne sposoby prezentacji oferty, inne wersje formularza pozwalającego na pozyskiwanie sprzedażowych leadów, alternatywne możliwości kontaktu bezpośrednio na stronie www. Żeby porządnie przetestować wszystkie swoje pomysły, potrzebujesz realnych osób, które się z nimi zapoznają. Jeśli Twoja strona będzie dobrze widoczna w Google, trafi na nią sporo wartościowego ruchu, który będziesz mógł mierzyć za pomocą różnych analitycznych narzędzi. Ścieżka wprowadzania poprawek i ulepszeń do Twojej wizji będzie więc krótsza. A Ty będziesz mógł spokojnie wykorzystywać czas na kreatywną pracę, zamiast głowić się skąd wziąć pierwsze 30 osób, które w ogóle zobaczą, czym się zajmujesz.

Jeśli nie zainwestujesz w pozycjonowanie na starcie, ani nie sprowadzisz wartościowego ruchu na swoją stronę w żaden inny sposób, niczego nie zweryfikujesz. Zabraknie Ci argumentów, ponieważ do porządnych wniosków potrzebujesz odzewu i realnych reakcji w odpowiedzi na Twoje pomysły.

Skomentuj na Facebooku.