Prognozy dla pozycjonerów na rok 2016

Kategoria: Google, SEO Autor: SeoFabryka Styczeń 05, 2016

Co przyniesie rok 2016 dla pozycjonerów? W którym kierunku zmierzają trendy SEO? Co się zmieni? Jedno jest pewne: w świecie SEO będzie się działo! Dlatego już teraz, w styczniu warto zastanowić się nad strategią, jaką obierzemy na rok 2016. Oto trzy najbardziej prawdopodobne trendy 2016, w pozycjonowaniu.

 

Czas to pieniądz

Bez wątpienia jedną z podstawowych zmiennych, które przy rankingowaniu będą brane pod uwagę przez algorytm Google’a, jest szybkość strony. Żeby ją zwiększyć, należy pamiętać o kilku ważnych aspektach: wykorzystywać pamięć podręczną przeglądarki, włączyć kompresję, zoptymalizować obrazy, skrócić czas odpowiedzi serwera. To tylko kilka popularnych błędów ograniczających szybkość witryn www. Bardzo przydatnym narzędziem do sprawdzania tych parametrów jest urządzenie – Pagespeed Insights.  Wklejając link, otrzymujemy nie tylko wynik naszej strony w „rankingu szybkości Google’a”, ale również wskazówki dotyczące, tego, co powinniśmy zrobić, by ją poprawić = przyspieszyć.

Nie zapominajmy, że również internauci zwracają uwagę na sprawność strony. Ponad 60% użytkowników Internetu, oczekuje, że strona załaduje się nie dłużej niż w dwie sekundy. Nie ma przecież nic gorszego, niż zacinająca się, długo ładująca witryna www.

 

Rozszerzone wyniki

Google nie tylko prezentuje nam proponowane strony, odpowiadające na treści naszych zapytań. Pokazuje też część danych pobranych bezpośrednio z witryny. To tak zwane wyniki rozszerzone. Dzięki nim, jeszcze przed wejściem na stronę zyskujemy część informacji z zapytania. Oprócz suchych wyników i propozycji stron, dostajemy też skondensowane odpowiedzi, na najbardziej interesujące nas zagadnienia. Opisy rozszerzone mają ponad 30% więcej kliknięć niż zwykłe wyniki, dlatego ich wykorzystanie może wyraźnie zwiększyć darmowy ruch na stronie. Najprostszym sposobem na  opisów wprowadzenie wyników rozszerzonych, jest instalacja darmowej wtyczki All In One Schema.org Rich Snippets.

Content Marketing

Eksperci SEO konsekwentnie powtarzają od kilku sezonów: Content is King. Pewnie każdy z nas już o tym czytał jakieś… 20 artykułów, ale to informacja nadal niedoceniona w świecie pozycjonerów i marketingowców. W interesujących tekstach, które będą chętnie czytane tkwi klucz do sukcesu. Zadbajmy więc o to, by przykuć uwagę czytelnika, zaskoczyć go. Nie piszmy dla wyszukiwarek, piszmy dla ludzi. Google’a nie da się tak łatwo oszukać. Użyteczna treść dla klienta, to  gwarantowana przychylność algorytmów wyszukiwarki.

Rok 2016 to głównie kontynuacja trendów zapoczątkowanych w roku ubiegłym. Pamiętajmy więc, by mieć otwarte głowy i podążać za obowiązującymi trendami. Nie bójmy się też zmian i stosowania nowych rozwiązań. Niezależnie od obranej strategii SEO przyda się nam również odrobina szczęścia. Niech więc, w Nowym Roku 2016 nie zabraknie go, żadnemu pozycjonerowi!