Bez pozycjonowania Twoja firma zniknie

Kategoria: SEO Autor: lbielawski 06 lipca, 2016

Budowanie marki bez pozycjonowania, czyli bez obecności w wyszukiwarce, to karkołomne zadanie. I opłacalne zazwyczaj tylko dla specyficznych, przede wszystkim kreatywnych, biznesów. Pamiętaj, że ludzie lubią Google. To właśnie tam sprawdzają wiarygodność firmy i szukają opinii na jej temat.

Będzie Ci ciężko zbudować profesjonalny wizerunek, jeśli pierwsze odnośniki do Twojej strony www pojawią się dopiero na którejś stronie wyników wyszukiwania. To prawie tak, jakby Twój biznes w ogóle nie istniał. Pewnie, możesz zbudować sobie świetną rozpoznawalność i rzeszę fanów na Facebooku, ale Twoi potencjalni klienci i tak, w zdecydowanej większości, będą szukać potwierdzenia tej dobrej pozycji w Google. Będą chcieli upewnić się w myśleniu, że mają do czynienia z niezawodną firmą, a nie marketingową wydmuszką, która zniknie gdy tylko pojawią się pierwsze opłacone zamówienia.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to już nie tylko droga do pozyskiwania wartościowego ruchu na stronę, ale również budowanie spójnego wizerunku. Podejdź do tego tematu po mistrzowsku i zadbaj o swoją wiarygodność w różnych źródłach informacji. Jeśli skupisz się tylko na jednej ścieżce kontaktu z potencjalnymi klientami, może przyczepić się do Ciebie stygmatyzującą łatka gwiazdy jednego kanału. Trudno będzie Ci później przekonać do współpracy kogoś, kto akurat tego kanału nie darzy największą sympatią. Pamiętaj również, że poszczególne źródła mają ograniczoną objętość. Co zrobisz, gdy wyczerpiesz pulę klientów z tego, który obrałeś sobie na start? Zaczniesz budować wszystko od zera w innym miejscu? Skuteczniejsze będzie ruszenie od samego początku w wielu miejscach. Zintegrowana strategia naprawdę się opłaca.

Skomentuj na Facebooku.