Audyt

Optymalizacja strony to podstawa sukcesu. Zamów już dzisiaj audyt SEO, a nasi specjaliści gruntownie sprawdzą Twoją witrynę pod kątem wyszukiwarek.

Czym jest audyt SEO?

Audyt strony internetowej pod kątem wyszukiwarek to dokładna analiza, której zadaniem jest wskazanie mocnych oraz słabych elementów witryny. Można go przeprowadzić podczas tworzenia serwisu lub na istniejącej już stronie. Finałem przeprowadzonego audytu powinien być dokument z uwagami na temat analizowanego serwisu.

Po co przeprowadza się audyt strony internetowej?

Dzięki szczegółowej analizie oraz doświadczeniu wykonującej go osoby możemy sprawdzić czy witryna jest odpowiednio zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google. Jednocześnie przygotowuje się zalecenia pomagające wyeliminować wszystkie możliwe błędy oraz przeszkody, które uniemożliwiają zwiększenie widoczności w sieci. Otoczenie konkurencji sprawia, że tylko dobrze zoptymalizowany serwis jest w stanie z sukcesem rywalizować z innymi. Audyt ma na celu przygotowanie podstaw pod dalsze działania związane z pozycjonowaniem.

Jak przeprowadzić i co powinien zawierać audyt SEO?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na te pytania, ponieważ wiele zależy od tego kto taką usługę wykonuje – od jej doświadczenia oraz sposobu pracy. Dwa audyty wykonane w zupełnie różny sposób mogą być równie wartościowe. Przyjmuje się jednak, że dokument powinien skupić się na analizie takich elementów jak:

  • techniczne aspekty budowy strony – szybkość ładowania strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych, obecność szyfrowanej wersji serwisu,
  • widoczność strony w wyszukiwarce – jej dostępność dla robotów oraz obecność mapy witryny,
  • analiza struktury serwisu,
  • tytuły stron,
  • meta description,
  • konstrukcja adresów url,
  • unikalność treści,
  • linkowanie wewnętrzne.

Nie są to jedyne aspekty jakie mogą zostać przeanalizowane w audycie. Zdarza się, ze podczas badania strony zdiagnozowane są dodatkowe problemy, które należy wyeliminować. Inaczej przeprowadza się audyt stron firmowych, a inaczej sklepów internetowych czy portali informacyjnych. W zależności od rodzaju witryny trzeba położyć nacisk na inne jej elementy.

Ile kosztuje audyt?

Koszt audytu SEO jest uzależniony przede wszystkim od wielkości serwisu, stopnia jego skomplikowania oraz jego rodzaju. Mniejsze witryny wymagają mniejszej ilości czasu poświęconego na analizę, więc cena będzie niższa. Natomiast duże portale lub sklepy internetowe to czasami dziesiątki godzin obserwacji, badań oraz konstruowania wniosków. W takim przypadku koszt naturalnie będzie wyższy. Wycenę przedstawimy po wstępnym sprawdzeniu Twojej strony przez naszych specjalistów. Przyjmuje się jednak, że koszt tysiąca złotych jest minimalny jaki należy ponieść.

Czy każda strona powinna mieć przeprowadzony audyt pod kątem SEO?

Na pewno każda strona powinna być zoptymalizowana. Jednak nie każdy serwis jest na tyle rozbudowany, aby wymagał tak dużych nakładów. Dla mniejszych witryn wystarczy podstawowa optymalizacja, która najczęściej jest częścią usługi związanej z pozycjonowaniem.

Czy audyt mi wystarczy?

To zależy, ale zazwyczaj audyt oraz wprowadzenie zaleceń optymalizacyjnych w nim zawartych to dopiero początek procesu pozycjonowania. Konkurencja stale pracuje nad poprawą widoczności swoich stron. Trzeba stale pracować, aby nie pozostać w tyle. Jednak bez fundamentów jakimi jest dobrze zoptymalizowany serwis działania w konkurencyjnym otoczeniu mogą okazać się bezcelowe. Chcesz zamówić audyt w naszej firmie? Zapraszamy do kontaktu!