Co możesz zrobić sam, by wspomóc pozycjonowanie

Przedsiębiorcy coraz chętniej powierzają pozycjonowanie strony internetowej w ręce profesjonalnych agencji, sami poświęcając uwagę sprawom biznesu. Jest to słuszny podział zadań, zwłaszcza, że konkurencji właściwie w każdej branży ciągle przybywa, a Google sukcesywnie podkręca wymogi wobec witryn. Jest jednak pewna pula zadań, które warto wykonywać samodzielnie – w myśl zasady, że jestem najlepszym ekspertem w sprawach mojego biznesu.
Co możesz zrobić, by wspomóc proces pozycjonowania swojej strony i umocnić swoje pozycje w top 10? O tym poniżej w 9 punktach.


1. Aktualizuj treść na stronie

Trudno jest uwierzyć, aby jakakolwiek firma w obecnych czasach mogła trwać w niezmienionym kształcie przez lata. A strony internetowe tak właśnie funkcjonują. Utworzone przed laty przestają po jakimś czasie odzwierciedlać rzeczywistą ofertę przedsiębiorstwa, często opisują nieaktualne już produkty czy usługi, a niejednokrotnie nawet dane kontaktowe są nieprawidłowe.
Tego rodzaju aktualizacje to absolutna konieczność, a powody do ich wprowadzania są co najmniej dwa: po pierwsze, nie wprowadzasz własnych klientów w błąd, a po drugie, Google docenia troskę o odświeżanie informacji umieszczanych w Internecie.


2. Wzbogacaj treść

Sukcesywnie rozbudowuj informacje o swoich produktach i usługach – dodawaj nowe zdjęcia, opisy funkcjonalności, pliki informacyjne do pobrania. Im więcej treści znajduje się na Twojej stronie internetowej, tym lepsze sprawiasz wrażenie na Google. Nie wystarczy niestety umieścić na stronie głównej nagłówka i tekstu na 1000 znaków o tym, czym się zajmujesz.

3. Pisz artykuły zawierające wybrane słowa kluczowe

Zalecenia do prowadzenia bloga to żadna nowość w branży SEO. W pewnym momencie stało się to tak popularne, że niemal każde średnie i duże przedsiębiorstwo miało na swojej firmowej stronie internetowej zakładkę „blog”. Niestety, często mobilizacja do pisania artykułów mijała po 3-4 publikacjach, po czym następowała cisza.
Blog na stronie firmowej ma sens wtedy, gdy publikuje wartościowe artykuły i publikuje je regularnie. Nie ma zasady mówiącej, że musisz napisać przykładowo dwa artykuły w tygodniu. Napisz dwa w miesiącu i po sześciu miesiącach jesteś już o milę dalej niż co najmniej 70% Twojej konkurencji.
Prawdopodobnie pomyślisz, że w Twojej branży nie ma o czym pisać. Czy wobec tego Twoi klienci mieliby do Ciebie tyle pytań? Zastanów się o co pytają, czego szukają na rynku i daj im odpowiedź w postaci artykułów.

4. Działaj aktywnie w mediach społecznościowych
Umieszczanie informacji w profilach społecznościowych nie przekłada się bezpośrednio na pozycjonowanie strony internetowej, nie pozostaje jednak bez związku z Twoją witryną.
Popularność Twojej firmy w Internecie i ruch w witrynie wpływa pozytywnie na jej wizerunek w oczach Google. W im bardziej konkurencyjnej branży działasz, tym bardziej rozważ, czy nie znajdziesz czasu na regularne publikacje w mediach społecznościowych. Warto pamiętać, że obecnie profil w serwisie Facebook to nie jest wyczerpanie możliwości social mediów. Bardzo popularne i wspomagające promocję serwisy to również YouTube, Instagram, Pinterest i Snapchat. Dobór odpowiedniego kanału zależy od Twoich grup docelowych.

5. Zachęcaj do pozytywnych opinii w Internecie
Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep online, czy lokalny biznes, zawsze zachęcaj swoich klientów do pozostawienia pozytywnej opinii o Twojej firmie – zwłaszcza w takich serwisach jak Facebook i Google+. Jeśli działasz fair wobec klientów i dajesz im dobrej jakości produkt/usługę, nie będziesz mieć z tym problemu.

6. Postaraj się o polecenia na stronach internetowych partnerów biznesowych
Link umieszczony na stronie internetowej rzeczywiście funkcjonującej firmy to link, którego nie może dla Ciebie zdobyć żadna agencja w ramach pozycjonowania strony internetowej. Koszt pozyskiwania takich linków odstraszyłby każdego klienta zainteresowanego pozycjonowaniem – pomyśl, jaką kwotę Ty chciałbyś uzyskać za umieszczenie linku na Twojej stronie?
Dlatego, jeśli masz zaufanego partnera biznesowego, porozmawiaj z nim, czy nie chciałby umieścić na swojej stronie internetowej krótkiego polecenia Twojej firmy i linku prowadzącego do Twojej witryny.

7. Działaj aktywnie na forach tematycznych

Znajdź fora internetowe, które poświęcone są Twojej branży i zacznij tam się aktywnie udzielać. Poza tym, że nawiążesz kontakt z potencjalnymi klientami, dostaniesz również możliwość umieszczenia linku w swoim profilu.

8. Bądź widoczny w katalogach
Najlepszej jakości katalogi wymagają uiszczenia opłaty, jeśli chcesz umieścić link do swojej witryny. Nie są to jednak wysokie opłaty, ponieważ wahają się w granicach 6-15 zł / rok, a koszt ten może Ci się opłacić.

9. Nie kopiuj treści

To ostatnia, ale podstawowa zasada funkcjonowania w Internecie. Wystrzegaj się kopiowania treści na swojej stronie firmowej, ponieważ jest to poważne przewinienie w oczach Google. Nawet, jeśli umieszczasz w dwóch różnych podstronach tekst opisujący ten sam produkt lub usługę, napisz dwa różne teksty. Ta sama zasada dotyczy opisów Twojej firmy w katalogach i profilach w Internecie – każdorazowo powinien powstać oryginalny tekst.

Podobało się? Podziel się ze znajomymi. Share on Facebook Share on Google+ Tweet about this on Twitter Share on LinkedIn

Chcesz więcej? Sprawdź inne wpisy:

Lokalnie znaczy gorzej?

Mobile-first index – zmiany w budowaniu rankingu Googl...

Martwy okres? To nie musi być stracony czas!