Powiadomienie o zabezpieczeniu stron SSL znika z Chrome

23 maja 2018

Według doniesień od wersji Chrome 69, która ma pojawić się w okolicach września znikną powiadomienia o zabezpieczeniu strony przez protokół HTTPS. Co to oznacza?

Obecnie wszystkie strony, które posiadają prawidłowy wdrożony certyfikat SSL są oznaczane jako zaufane za pomocą zielonej kłódki i komunikatu, że strona jest bezpieczna.

bezpieczna strona

Co daje SSL?

Wszystkie dane przesyłane na stronie wykorzystujące protokół są szyfrowane co zwiększa bezpieczeństwo ich przesyłania i uniemożliwia ich przechwycenie przez osoby trzecie. Google od dłuższego czasu zwraca szczególną uwagę, aby wszystkie serwisy, gdzie zachodzi takie niebezpieczeństwo były odpowiednio zabezpieczone. Oprócz komunikatów w Chrome wiadomo, że SSL jest jednym z czynników rankingowych.

Ostrzeżenie przed stronami bez certyfikatów

Google planuje zmianę podejścia. Informacja o zabezpieczeniu strony bez mniej wyeksponowana, aby w przyszłości zniknąć całkowicie. Teraz to fakt nieposiadania odpowiednich zabezpieczeń ma być bardziej widoczny. Dotyczy to przede wszystkim serwisów, gdzie są przesyłane dane – sklepy internetowe, strony z możliwością rejestracji i logowania oraz formularzami kontaktowymi.

bezpieczna strona

bezpieczna strona

Co należy zrobić?

Jeśli posiadasz stronę, która zostanie oznaczona jako niebezpieczna należy jak najszybciej wdrożyć protokół HTTPS na stronie. Pamiętaj, że takie ostrzeżenie może znacznie obniżyć zaufanie klientów, a co za tym idzie współczynnik konwersji. Nie wpływa to również na pozytywny odbiór Twojej marki przez użytkowników. Widać wyraźny trend, którym podąża Google i w przyszłości należy spodziewać się kolejnych kroków w tym kierunku.

Źródło: https://blog.chromium.org/2018/05/evolving-chromes-security-indicators.html

Autor: Piotr

Podobało się? Podziel się ze znajomymi. Share on Facebook Share on Google+ Tweet about this on Twitter Share on LinkedIn

Chcesz więcej? Sprawdź inne wpisy:

Trzy kroki do profesjonalnego pozycjonowania

SEO w pojęciach, czyli krótki poradnik dla początkującyc...

Mobile-first index – zmiany w budowaniu rankingu Googl...