Marketing szeptany – co to właściwie jest?

Kategoria: Baza wiedzy Autor: lbielawski 02 listopada, 2015

Z pewnością każdy zna ogromną moc tradycyjnej plotki. Informacje przekazywane drogą nieformalną rozprzestrzeniają się bardzo szybko niczym maleńkie wirusy, czasami ewoluując do ogromnych rozmiarów. Strzałem w 10 jest więc przeniesienie tego sposobu na grunt reklamy internetowej. W ten sposób swoją ogromną popularność zdobył marketing szeptany.

Na czym polega marketing szeptany?

Internet zalewa fala różnego rodzaju for i artykułów, traktujących o specjalistycznych dziedzinach, jak i o ogólnej tematyce. Na ich podstawie bazuje właśnie marketing szeptany. Ta forma reklamy polega na umieszczaniu wpisów i komentarzy informujących o danych produktach lub usługach. Sztuka polega na tym, aby robić to w sposób naturalny i wnosić do dyskusji wartościowe treści. Najtrudniejsze jest zbudowanie zaufania innych użytkowników i rzetelne przedstawienie faktycznych pożytków płynących z danej oferty. A gra jest warta świeczki! Statystyki pokazują, że aż 70% internautów wierzy informacjom znalezionym w sieci.

Szeptać, aby nie zaszkodzić

Na rynku niestety pojawia się wiele propozycji nieuczciwych copywriterów, którzy psują całe podłoże marketingu szeptanego, realizując kampanię nieprofesjonalnie. Efekt jest zdecydowanie odwrotny –odbiorcy zyskują negatywne nastawienie do danej firmy, czy konkretnego produktu.

Plusy marketingu szeptanego:

  • ma długotrwały efekt: nazwa podświadomie zakorzenia się w świadomości klientów i przypomina w najmniej oczekiwanych momentach (np. podczas zakupów)
  • posiada ogromną siłę – ludzie znacznie bardziej ufają opiniom innych użytkowników niż wszechobecnym krzykliwym formom reklamy
  • to jeden z najtańszych sposobów reklamy
  • ma bardzo duży zasięg

Gdzie umieszcza się wpisy i komentarze:

  • na specjalnie wyselekcjonowanych forach, w wybranych tematach
  • pod artykułami na dany temat
  • za pomocą wiarygodnych kont na portalach społecznościowych np. Google+, Twitter, Facebook
  • pod profilami firm na stronach branżowych