Jak uzyskać wyższą pozycję w Google dzięki treściom?

Kategoria: Aktualności Autor: lbielawski 07 grudnia, 2015

Dziś, już nikt nie ma wątpliwości: Content Marketing i działania SEO to naczynia połączone. Ale jak z nich korzystać, tak, aby w pełni je wykorzystywać? W kilku punktach przedstawiamy w jaki sposób treści wpływają na SEO.

  1. Lepsza ocena całego serwisu przez wyszukiwarkę

Nie przechytrzysz tak łatwo Wujka Google. Nie możesz tworzyć byle jakiej treści, podchodzić do tematu masowo. Tu zdecydowanie liczy się jakość contentu. Zainteresowany użytkownik to w oczach Google’a skarb. Wykorzystaj tę wiedzę: wszystko co świadczy o zadowoleniu czytelnika, z trafienia na Twoją witrynę, w oczach algorytmu jest mile widziane.  Pamiętaj też, że od każdego tekstu który stworzysz zależy jakość i ocena całej witryny. Nie tylko w oczach czytelnika, ale także Google’a, od którego zależy przecież Twoja pozycja w wyszukiwarce.

  1. Wskaźniki behawioralne

Wskaźniki behawioralne, takie jak współczynnik odrzuceń (sesje, podczas których użytkownik widzi tylko jedną stronę i opuszcza witrynę bez wchodzenia w interakcję z dalszą treścią na stronie), a także czas spędzany przez czytelnika na stronie – są bardzo istotne dla wyszukiwarki. Google na ich podstawie stwierdza, jak umieszczoną treść przyjął odbiorca (ponownie: Klient nasz pan!). Im więcej czasu spędzał na czytaniu Twoich treści, im więcej podstroi z Twojej witryny zobaczył – tym lepiej!

  1. Więcej treści to większa szansa na pojawienie się w wynikach

Dla dobrego marketera nie istnieje takie pojęcie jak „za dużo jakościowej treści”. Jeśli nie masz pomysłu na prowadzenie bloga, czy aktualności – zawsze możesz rozbudować obszary strony, które są już na Twojej witrynie: poszczególne produkty, lista najczęściej zadawanych pytań, informacje o Twoich pracownikach i firmie. Im więcej masz treści na stronie, tym większe jest prawdopodobieństwo, że Google przyporządkuje Twój content do konkretnych wyników wyszukiwania.

  1. Naturalne linki

Serwisy branżowe, blogi tematyczne, strony na Facebookach firm specjalistycznych – to miejsca, w których istnieje możliwość cytowania naszej wartościowej treści. Dzięki takim podlinkowaniom, budujemy lepszy wizerunek w oczach klientów, ale przede wszystkim zyskujemy większą przychylność wyszukiwarki.

 

Nie ma lekko – Google coraz częściej bez problemu zwalcza pozycjonowanie oparte na technicznych sztuczkach. Jeśli chcesz swojej domenie zapewnić wysoką pozycję na stałe, zadbaj o to, by publikowane treści były unikalne, angażujące i przede wszystkim interesujące.