Daj się odszukać na mapie Google!

Coraz więcej firm można znaleźć na mapach Google. I nie jest to dziełem przypadku. Dzięki poprawnie dodanej wizytówce klienci szybciej i łatwiej trafią do Twojej siedziby. Do założenia wizytówki wystarczy konto Google oraz adres, z którego będziesz mógł odebrać pocztówkę z kodem PIN.

Poniżej krótka instrukcja. Zobacz jakie to proste.

  1. Wchodzimy na adres: https://www.google.pl/intl/pl_pl/business/
  2. Logujemy się do naszego konta Google – jeśli nie posiadamy jeszcze konta, możemy od razu utworzyć.
  3. Po zalogowaniu, pojawi się okno z możliwością wprowadzenia wszystkich niezbędnych danych naszej firmy – nazwa, adres, numer telefonu, adres strony www (koniecznie dodaj!) oraz rodzaj naszej branży. Przy tym etapie mamy możliwość wybrania tylko jednej kategorii branży, ale w późniejszej edycji wizytówki, będziesz mógł ich wybrać znacznie więcej. Niestety nie ma możliwości dodawania własnych kategorii, musimy wybierać spośród istniejących.
  4. Po dodaniu adresu Google sam na mapie wskaże miejsce. Jeśli będzie problem z odnalezieniem Twojej firmy, Google poprosi o wskazanie punktu na mapie.
  5. Jeśli Twoja firma nie działa tylko pod wskazanym adresem, a również w terenie, także możesz wskazać w jakim obrębie działasz.
  6. Po zatwierdzeniu danych, Google poinformuje Cię, że na wskazany adres wyślę kartę z kodem PIN. Kartki spodziewaj się po około 15 dniach. Do tego czasu Twoja wizytówka nie będzie jeszcze widoczna, ale możesz już ją edytować.
  7. Po otrzymaniu kartki z kodem PIN, zaloguj się ponownie do konta. Po wejściu w wizytówkę, na samej górze masz możliwość podania kodu.
  8. Po wprowadzeniu 5 cyfrowego PINu Twoja wizytówka jest już widoczna na mapach Google!
  9. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – dodaj zdjęcie profilowe, zdjęcie na okładkę, godziny pracy lub dodatkowe informację oraz kategorie branży. Jeśli istnieje więcej kategorii, które pasują do Twojej branży to warto je dodać, dzięki temu klienci po wpisaniu w wyszukiwarce danej kategorii szybciej Cię odnajdą.

 

Proces pozycjonowania Twojej witryny może poprawić wynik wizytówki w wyszukiwarce Google, dlatego koniecznie pamiętaj o podaniu adresu stron www. Samej wizytówki nie ma możliwości wypozycjonować. Pomocą dla osiągnięcia wysokiego miejsca w wyszukiwarce jest prawidłowa optymalizacja wizytówki oraz opinie, które będą dodawać Twoi klienci.

Podobało się? Podziel się ze znajomymi. Share on Facebook Share on Google+ Tweet about this on Twitter Share on LinkedIn

Chcesz więcej? Sprawdź inne wpisy:

Jak uzyskać wyższą pozycję w Google dzięki treściom?

Przepis na smaczny i zdrowy artykuł sponsorowany

Przepis na smakowite pozycjonowanie