Nie trać (nie)swojego czasu

Kategoria: Marketing internetowy Autor: SeoFabryka 24 sierpnia, 2016

Planowanie zadań i organizacja czasu to zagadnienia, które zyskują popularność w bardzo szybkim tempie. Coraz większą wagę przykłada się do tego, aby pracować efektywnie, a nie tylko wysiadywać w pracy długie godziny. Jeśli można zamknąć wszystkie sprawy w 6 godzin to czy istnieje powód, dla którego warto spędzać nad nimi więcej czasu?

Pewnie, każdy z nas ma w swoim życiu okresy, w których kompletnie nic się nie klei. Stworzenie pojedynczego maila zajmuje dwie godziny, a prosta grafika do slajdu w prezentacji powstaje przez trzy dni. Zdarza się. Warto jednak zwrócić wtedy na siebie większą uwagę i… po prostu odpocząć. Po powrocie do pracy może się okazać, że sprawy, które ciągnęły się przez kilka dni, można zamknąć w kilka godzin.

W internecie zasada nietracenia czasu również ma ogromne znaczenie. Niechętnie czekamy na załadowanie strony, często rezygnujemy z czytania artykułów, które zostały opublikowane jedynie jako galeria slajdów, unikamy miejsc blokujących dostęp do treści poprzez natarczywe okienka z reklamami.

Zwróć uwagę na swoją stronę internetową. Sprawdź, czy wszystkie treści są dostępne wystarczająco szybko i łatwo. Jeśli pozycjonujesz sklep internetowy – upewnij się, że ścieżka zakupów przebiega bez przeszkód. Nie szalej również ze wspomagaczami i promocjami. Przyjemnie jest móc skontaktować się z obsługą w dowolnym momencie, a dodatkowo dostać 5% rabatu za sam fakt wejścia na stronę, ale jeśli w ciągu pierwszych kilku sekund wizyty zostanę zbombardowana powiadomieniem o rabacie, informacją o ciasteczkach i newsletterze, a także wyskakującym okienkiem czatu – cała energię skupię na szybkim dotarciu do krzyżyka i zamknięciu karty w przeglądarce.

Skoncentruj się na tym, aby nie tracić czasu swoich potencjalnych klientów. Nie wymuszaj na nich dodatkowych akcji i nie utrudniaj tego, po co weszli na Twoją stronę internetową. Skoro inwestujesz pieniądze w kierowanie na stronę wartościowego ruchu – zadbaj o jasną i bezkolizyjną drogę do celu. W końcu na tym najbardziej Ci zależy, prawda?