Blog Seofabryka.pl

Koniec Google+ w cieniu wycieku danych użytkowników

10 października 2018

Google+ powstał jako serwis społecznościowy, który miał być konkurencją dla Facebooka. Od początku jednak nie wszystko szło po myśli giganta i na żadnym etapie swojego rozwoju nie udało mu się nawet zbliżyć popularnością do swojej konkurencji. Teraz nadszedł jego koniec. Niewielka popularność Google oficjalnie ogłosiło, że serwis społecznościowy Google+ przestanie istnieć. Powstał on w 2011 […]

Ostrzeżenie o braku SSL już w Google Chrome

25 lipca 2018

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Google w najnowszej wersji Chrome wprowadziło ostrzeżenie przed stronami, które nie są zabezpieczone certyfikatami SSL. Nowe powiadomienie prezentuje się następująco: Zalecamy jak najszybciej wdrożyć SSL na stronach, które jeszcze go nie mają. Dotyczy to przede wszystkim sklepów internetowych oraz innych serwisów, na których odbywają się transakcje. Zdobycie zaufania użytkownika jest jednym […]

Nachodzi aktualizacja algorytmu Google odpowiedzialnego za szybkość wczytywania strony

5 czerwca 2018
google

Na cyklicznym hangoucie z udziałem Johna Muellera wspomniana została kwestia szybkości ładowania strony oraz postrzegania tego parametru przez Google. Obecny algorytm został skonstruowany tak, aby obniżać pozycje stron, które znacząco odstają od innych. Takie serwisy są wyraźnie wolniejsze, a czas ich ładowania jest uciążliwy dla użytkowników. Nachodząca zmiana ma bardziej różnicować czasy ładowania poszczególnych witryn. […]

Powiadomienie o zabezpieczeniu stron SSL znika z Chrome

23 maja 2018

Według doniesień od wersji Chrome 69, która ma pojawić się w okolicach września znikną powiadomienia o zabezpieczeniu strony przez protokół HTTPS. Co to oznacza? Obecnie wszystkie strony, które posiadają prawidłowy wdrożony certyfikat SSL są oznaczane jako zaufane za pomocą zielonej kłódki i komunikatu, że strona jest bezpieczna. Co daje SSL? Wszystkie dane przesyłane na stronie […]

Mobile-first index – zmiany w budowaniu rankingu Google rozpoczęte

4 grudnia 2017

Specjaliści SEO, marketingowcy i administratorzy stron po zapowiedzi wprowadzenia nowego algorytmu, zostali postawieni w stan najwyższej gotowości. Ma to być największa zmiana w historii w budowaniu rankingów  w wyszukiwarce Google. Gary Illyes, analityk Google, oznajmił, że proces wdrażania nowego algorytmu został już rozpoczęty. Google zaskoczyło jak zima kierowców Początkowo Google zapowiadało, ze zmiany zostaną wprowadzone […]

Jak i po co sprawdzić historię domeny?

2 sierpnia 2017

Kupując nową domenę zazwyczaj zwracamy uwagę na to, by jak najbardziej oddawała profil naszej działalności, zawierała nazwę firmy lub była łatwa do zapamiętania. Jest to jednak jedynie część elementów do prześwietlenia, jakie powinny się znaleźć na naszej liście. Warto przyjrzeć się nowej domenie bliżej, aby nie okazało się, że kupiliśmy domenę z nieciekawą historią, która […]

Optymalizacja obrazków na stronie www

26 lipca 2017

Jest co najmniej kilka powodów, dla jakich warto jest włożyć nieco trudu w zoptymalizowanie zdjęć zanim umieści się je na stronie internetowej. Pierwszym jest wygoda i komfort użytkownika, który trafi na naszą witrynę – nie każmy mu czekać i tracić czasu na załadowanie zdjęć, ponieważ najprawdopodobniej i tak nie doceni ich jakości. Drugi powód, to […]

Co możesz zrobić sam, by wspomóc pozycjonowanie

19 lipca 2017

Przedsiębiorcy coraz chętniej powierzają pozycjonowanie strony internetowej w ręce profesjonalnych agencji, sami poświęcając uwagę sprawom biznesu. Jest to słuszny podział zadań, zwłaszcza, że konkurencji właściwie w każdej branży ciągle przybywa, a Google sukcesywnie podkręca wymogi wobec witryn. Jest jednak pewna pula zadań, które warto wykonywać samodzielnie – w myśl zasady, że jestem najlepszym ekspertem w […]